top of page
MEW_0247a.jpg

KURSUS 2

Sådan kommunikerer du bæredygtighed

Vi skærer igennem støjen og hjælper dig med at identificere de guldkorn i jeres bæredygtighedsindsats, der fortjener opmærksomhed, og hvordan du styrer uden om greenwashing-faldgruberne. 

 

Kurset er til dig, der vil mestre kunsten at formidle jeres grønne transformation internt og eksternt. Med dette kursus lærer du at formidle jeres bæredygtighedsrejse med autenticitet og troværdighed og skabe overbevisende fortællinger, der engagerer.

På kurset kommer vi bl.a. igennem

  • Værktøjer til en medieplan: Hvilke historier skal kommunikeres, hvilke egner sig ikke?
     

  • Faglig formidling: Hvordan forklarer man fx scope 1-2-3 og CSRD på en forståelig måde?
     

  • Vægtning af indsatsen: Hvad skal kommunikeres internt og eksternt?
     

  • Faremomenterne: Hvorfor rummer bæredygtighed sine egne faldgruber, og hvordan undgår man dem?
     

  • Tryk-testen: Mærk, hvordan dine budskaber fungerer, når du skal levere dem i et interview (praktisk øvelse)

Du er

Kurset henvender sig til dig, der er en del af beslutnings- eller kommunikationsprocessen i en virksomhed, der er i gang med en grøn omstilling.

Sådan foregår kurset

Kurset varer to dage og består af oplæg, cases, praktiske øvelser, diskussion, workshops og aktuelle gæsteoptrædener. Hvis I har nedskrevet en strategi for kommunikationen af bæredygtighed i din virksomhed, så send den gerne inden kursusstart. Du skal selv medbringe computer. Efter endt kursus får kursisterne et deltagerbevis.

KURSUS 3

Har du styr på din krisekommunikation? 

Velkommen til dette intensive to-dages kursus, hvor vi dykker ned i kunsten at håndtere kriser og shitstorms med taktisk overblik over medielandskabet.

 

I en digital tidsalder, hvor et enkelt fejltrin kan udløse en lavine af negativ opmærksomhed, er det afgørende at være rustet til at kunne navigere stærkt gennem en potentiel krise i medierne.

I en digital tidsalder, hvor et enkelt fejltrin kan udløse en lavine af negativ opmærksomhed, er det afgørende at være rustet til at kunne navigere stærkt gennem en potentiel krise i medierne.

I løbet af to intense dage er der følgende på skemaet

  • Lær at blive proaktiv og identificere potentielle kriser
      

  • Afkod din organisation og identificer svagheder og risici
     

  • Opbyg en omfattende mediekriseplan
     

  • Træning og simulering af krisescenarier
     

  • Strategi til at mindske potentiel negativ opmærksomhed
     

  • Håndtering af pressen og sociale medier
     

  • Tryktest din kriseplan
     

  • Personlig medietræning

Sådan foregår kurset

Kurset består af oplæg, øvelser, workshop og gruppediskussioner. 

Vi gennemgår cases fra erhvervslivet og kigger nærmere på konsekvenserne af god og dårlig krisehåndtering.

Det får du ud af kurset

Efter kurset er du klædt på til at styre sikkert gennem medielandskabet, når krisen opstår i din organisation. Du får færdigheder i at forvalte kriser effektivt, minimere negative konsekvenser og skabe positiv omtale. Tilmeld dig nu, så din organisation er forberedt på enhver udfordring, der måtte komme. Efter endt kursus får kursisterne et deltagerbevis.

KURSUS 1

Sådan navigerer du i medierne

Dette intensive kursus giver dig indsigt i medielandskabets dynamik og redaktionelle beslutningsprocesser. Vi kombinerer teoretisk viden med praktiske færdigheder med målrettet medietræning og workshops. Du bliver klædt på til at navigere professionelt i medielandskabet, og du får værktøjer, der giver dine budskaber gennemslagskraft.

På kurset kommer vi bl.a. igennem

  • Sådan arbejder medierne - journalistens værktøjskasse
     

  • Medietræning – praksis og teori
     

  • Etisk adfærd og best practice
     

  • Identifikation af nyhedskriterier og historieopbygning
     

  • Hands-on træning i udvikling af medieegnede historier
     

  •  Workshop med fokus på aktuelle kommunikationsudfordringer
     

  • Sådan får du en historie i medierne

Hvem er du

Kurset henvender sig til dig, der har brug for værktøjer og viden til at kunne begå dig stærkt i medierne. Kurset er både for virksomheder, organisationer og offentlige instanser. 

Det får du ud af kurset

Efter kurset har du opnået de nødvendige færdigheder til at håndtere medierne, og du kan effektivt positionere din organisation og formidle jeres budskaber i en kompleks medieverden. Efter endt kursus får kursisterne et deltagerbevis.

bottom of page